همراه اول
1. آذر 1395 - 9:15   |   کد مطلب: 29071
دختران ایران قهرمان تکواندو جهان شدند
تیم ملی تکواندو نوجوانان دختران کشورمان با کسب ۴ مدال رنگارنگ قهرمان جهان شدند و تیم ایران در مجموع پسران و دختران نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش همدان ورزش و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، یازدهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان که از روز چهارشنبه (26 آبان ماه) با با حضور 800 تکواندوکار از 110 کشور به میزبانی شهر "بورنابی" کانادا و در سالن "بیل کوپلند" این شهر آغاز شده بود، دقایقی پیش پس از 5 روز پیکار به پایان رسید، شیر دختران کشورمان قهرمان جهان شدند و تیم ملی پسران نیز به مقام چهارم رسید.

در مجموع تیمی (دختران و پسران) کره جنوبی قهرمان شد، تیم کشورمان به مقام نایب قهرمانی رسید و روسیه سوم شد.

تیم ملی تکواندوی دختران نوجوان کشورمان که در این رقابت‌ها با ترکیب مبینا ن‍ژاد کته‌سری، کوثر حسینی، ستاره چابکی، فاطمه جعفری، مبینا شاکری، مبینا بابالو، زهرا شجاعی، پریسا جوادی، زهرا شیدایی و زهرا پوراسماعیل به مصاف رقبایش رفت، در پایان با 2 مدال طلا (مبینا نژاد کته‌سری و زهرا پور اسماعیل)، دو برنز (مبینا بابالو و پریسا جوادی) و 55 امتیاز، عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

چین تایپه با یک مدال طلا، سه نقره و 55 امتیاز نایب قهرمان شد، روسیه با 3 مدال نقره، 2 برنز و 50 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد و تیم‌های ترکیه و کره جنوبی نیز عنوان چهارم و پنجم را بدست آوردند.

هدایت تیم ملی دختران کشورمان برعهده فاطمه صفرپور بعنوان سرمربی و نیلوفر صفریان و معصومه محمدیان به عنوان مربی بود.

همچنین تیم ملی تکواندو پسران نوجوان کشورمان که در این رقابت‌ها با ترکیب امیر ولی‌پور، حمیدرضا هادیان، ابراهیم صفری، علی باصری، محمدرضا جمشیدی، امیرمحمد بخشی، محمدحسین یزدانی، محمد مرتضایی، امیرحسین وقوعی و عرفان ناظمی به مصاف رقبایش رفت، در پایان با یک مدال طلا (امیرمحمد بخشی)، یک نقره (ابراهیم صفری)، یک برنز(علی باصری) و 58 امتیاز عنوان چهارمی جهان را به خود اختصاص داد.

کره جنوبی با پنج مدال طلا، دو برنز و 93 امتیاز قهرمان شد، روسیه با دومدال طلا، دو مدال نقره و دو برنز و 66 امتیاز نایب قهرمان شد. ترکیه با یک مدال طلا، یک نقره، 2 برنز و 53 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

هدایت تیم پسران برعهده وحید عبداللهی به عنوان سرمربی، امید غلامزاده و یوسف حاجی‌پور به عنوان مربی و محمدرضا زوار مدیر فنی بود که به دلیل کارشکنی سفارت کانادا برای سرمربی، مدیر فنی و پزشک تیم روادید صادر نگردید و از همراهی تیم باز ماندند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار