همراه اول
31. مرداد 1397 - 9:44   |   کد مطلب: 29034
آلوی بخارا استحکام استخوان خواص آنتی اکسیدانی

آلوی بخارا بخورید تا دنیا به رویتان بخند. دلیلش این است که تقریبا همه از خاصیت این میوه خشک آگاهند، آنها در مبارزه با یبوست، معروف هستند. اما به نظر می رسد که می توانند کار بیشتری برای سلامتی تان انجام دهند. یک مطالعه جدید از Texas A&M می گوید که آلوی بخارا می تواند قدرت استخوان شما را افزایش دهد.

هنگامی که پودر ساخته شده از آلوی بخارا به موش ها داده شد، در جلوگیری از کاهش استخوان ناشی از تشعشع، موثرتر از دی هیدرولیپویک اسید (یک اسید خاص که خواص آنتی اکسیدانی دارد)، ایبوپروفن و مخلوطی از ۵ آنتی اکسیدان مختلف عمل کرد. و حتی موش هایی که در معرض تشعشع نبودند، استخوان های قوی تری پیدا کردند.

نانسی ترنر، محقق ارشد این مطالعه می گوید: آلوهای بخارا آنقدر قوی بودند که موش هایی که به آنها این میوه داده شده بود، تقریبا ۲۰% افزایش در یکپارچگی ساختاری استخوان هایشان نشان دادند. هر چند او و سایر محققان در تیم تحقیقاتی اش مطمئن نیستند که چرا آلوی بخارا در این مورد مفید است اما بر این باورند که این مسئله می تواند به دلیل ترکیب پلی فنول های این میوه باشد که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی دارند.

در حالی که محققان فکر می کنند این یافته ها می توانند برای فضانوردان که در معرض تشعشع در فضا قرار دارند، بسیار مفید باشد اما دکتر ترنر می گوید که آلوی بخارا می تواند یک ضمیمه ارزشمند برای رژیم غذایی همه افراد باشد. او می گوید: بسیاری از مردم، این تعبیر منفی را از آلوها دارند. آنها متوجه نمی شوند که آلوهای بخارا نه تنها یک میوه خوشمزه و لذیذ هستند بلکه مزایای سلامتی بسیاری نیز دارند.

ترنز هنوز نمی تواند با اطمینان بگوید که تعداد مطلوب آلوی بخارا برای استحکام استخوان، چقدر است اما او توصیه می کند یک وعده آلو (۴ یا ۵ عدد آلو) در طول روز مصرف کنید و آب آلو را فراموش کنید. به گفته ترنز، انواع آلوهایی که برای درست کردن آب آلو به کار می روند، همانند آن هایی نیستند که به صورت تازه در فروشگاه های مواد غذایی به فروش می رسند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار