همراه اول
24. مهر 1395 - 12:45   |   کد مطلب: 28580
عصای سفید قله ی زندگی یک توان یاب است نه دامنه ی آن
به مناسبت روزملی پارالمپیک سایت همدان ورزش به گفتگوی صمصیمی با ملی پوش پارالمپیکی ایران پرداخت.

به گزارش همدان ورزش؛ روز بیست وچهارم  مهرماه در ایران ، روز عصای سفید نامگذاری شده است روزی که روشن دلان جهانْ طراوت، پویایی و نشاط را به جویبار زندگی فرامی خوانند.

 

 

در این روز روشن ضمیران فریاد می دارند: ما هم تپیدن قلب زندگی و زدن نبض طبیعت را احساس می کنیم. ما حتّی می توانیم با همین چشمان به ظاهر بسته خویش، در زلال شعور و صفای فطرت خدایی مان، جلال و جمال حضرت حق را بنگریم.

 

 

می توانیم با چشم لامسه خود با همه کس و همه چیز سخن بگوییم و حتی با تأمل در گردش حکیمانه چرخ روزگار، به مهمانی همه نشانه های خلقت برویم. عصای سفید چونان پرچمی است که به نشان استقلال در دست روشن دلان به حرکت درمی آید و آینه ای است که قدرت و نعمت خدایی را به تماشای تأمل و تفکر دیگران می گذارد.

 

 

سایت خبری همدان ورزش به مناسبت این روز با ورزشکار پارالمپیکی استان همدان به گفتگو پرداخت.

 

حمید اسلامی ورزشکار با اخلاق و جوانمرد همدانی که در رقابت های پارالمپیک شرکت کرد در گفتگو با خبرنگار ما گفت؛ متولد 1366 هستم و دارای مدرک ارشد حقوق و 9 مدال جهانی آسیایی را دارم و علت نابینایی خود را مادر زادی دانست .

 

 

وی که بعنوان ورزشکار سخت کوش و با اخلاق در شهر خود شناخته شده است در باره حضورش در رقابت های پاراالمپیک اظهارداشت: در پاراالمپیک به علت نا داروری هایی که شد از مسابقه بیرون آمدم اما همین که توانستم در این رقابت ها شرکت کنم و با ورزشکاران دیگر ملت ها آشنا شوم جای خوشحالی دارد .

 

 

 

حمید اسلامی درخصوص مسابقات پارالمپیک گفت: این رقابتها نسبت به مسابقات المپیک در کشور خود ما کمتر رسانه ای شد در صورتی که در کشور برزیل برای حتی تماشاگران مسابقات پاراالمپیک استقبال ویژه ای شد و فرهنگ سازی اکثر کشورها برای  تماشا و رسانه ای کردن این رقابت ها خاص بود اما در ایران تفاوتی احساس نشد .

 

 

وی ادامه داد: جوایز مسابقات برای افراد پارالمپیکی و المپیکی در تمام کشورها یکسان بود در صورتی که در ایران فرق داشت و در کل می توان گفت: در کشور ما فرهنگ سازی خوبی در این زمینه انجام نشده است و افراد معلول نسبت به بقیه از امتیاز ویژه ای برخوردار نیستند .

 

 

در پایان میتوان گفت: با تمام محدویت هایی که در کشورم بریا معلولین وجود دارد اما معلولیت محدودیت نمی آورد و اگر کسی با تمام توان و پشتکار ادامه دهد می تواند به مدارج عالی تحصیلات برسد و فرد موفقی باشد .

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار