همراه اول
12. مهر 1395 - 11:26   |   کد مطلب: 28492
روايت جالب جـوكار از شكستن كمر يك داعشي!

"شمس الوارا شمس الوارایف"، ملی‌پوش سابق کشتی آزاد آذربایجان 2 روز پيش پس از پیوستن به داعش در حمله هوایی در نزدیکی عراق کشته شد.
شمس الوارایف، قهرمان کشتی آزاد اروپا که در سال 2014 از دنیای کشتی خداحافظی کرده و به داعش پیوسته بود، در عراق در یک حمله هوایی در نزدیکی شهر موصل کشته شد.
 شمس الوارایف در سال 1984 در روسیه به دنیا آمد در سن 20 سالگی تابعیت آذربایجان را قبول کرد. او مدال نقره 2009 و برنز 2007 جهان را در کارنامه داشت. وی همچنین یک طلا و 3 نقره اروپا به دست آورده بود و در المپیک پکن نیز برای جمهوری آذربایجان کشتی گرفت. او در دوران كشتي خود با صادق گودرزي و ميثم جوكار 2 كشتي‌گير ملايري تيم ملي سرشاخ شده بود.
عضو تيم ملي كشتي آزاد در المپك 2008 پكن در خصوص به هلاكت رسيدن اين كشتي‌گير داعشي واكنش جالبي نشان داد.
به گزارش خبرنگار ما، ميثم مصطفي‌جوكار گفت: جاي تأسف دارد كه اين كشتي‌گير به اين گروهك تروريستي پيوسته و در راه اين گروهك تكفيري كشته شد. شنيده‌ام كه او بيش از يك سال عضو داعش بود، اما خبر به هلاكت رسيدنش جاي خوشحالي دارد!
وي با آرزوي سربلندي و پيروزي براي رزمندگان مدافع حرم در كشور سوريه، بیان كرد: با شمس الوارایف دوبار كشتي گرفتم كه هر دو بار نيز او را شكست دادم و امروز براي من لذت آن پيروزي‌ها با توجه به اتفاق اخير دوچندان شده است.
مصطفي‌جوكار گفت: يك بار در جام ياشاردوغور او را با نتيجه 10 بر 2 از ميان برداشتم و يك بار هم در جام زيلكوفسكي لهستان موفق به شكست اين كشتي‌گير با نتيجه 7 بر 4 شدم.
قهرمان بازي‌هاي آسيايي 2014 اينچئون با بيان خاطره‌اي جالب از كشتي خود با اين ورزشكار داعشي، بیان كرد: پیش از المپيك 2008 پكن در جام ياشاردوغور با او كشتي گرفتم. پس از اتمام كشتي‌ و هنگام صرف شام نزد من آمد، پيراهن خود را بالا داد و گفت دنده‌هايم را شكستي! آن زمان در زدن فني تبحر داشتم كه حالت كمرشكن داشت و روي اين كشتي‌گير هم موفق به اجراي آن فن شدم. پس از اين اتفاق ادامه مسابقات را هم از دست داد و نتوانست در گروه شانس مجدد كشتي بگيرد.
وي درباره خصوصيات فني اين كشتي‌گير داعشي تاكيد كرد: شمس الوارایف قدرت بدني زيادي نداشت و خيلي هم از نظر فني خوب نبود. فقط مرموز كشتي مي‌گرفت.
 براي ليگ آماده مي‌شوم
عضو تيم ملي كشتي آزاد در المپك 2008 پكن در ادامه در خصوص وضعيت خود و برنامه‌هاي پيش‌رويش گفت: در حال حاضر خود را براي حضور در ليگ فصلي باشگاه‌هاي كشور آماده مي‌كنم. با تيم بيمه رازي در ليگ شركت خواهم كرد و اميدوارم با آمادگي نسبي، عملكردي قابل قبول به نمايش بگذارم.
مصطفي‌جوكار افزود: پس از مسابقات ليگ، در مسابقات قهرماني كشور حاضر مي‌شوم. تصميم خود را گرفته و قصد دارم امسال با قدرت در انتخابي تيم ملي حاضر شوم.

همدان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار