همراه اول
24. تير 1395 - 8:38   |   کد مطلب: 27611
بانوی پاراالمپیکی همدان با تقدیر ویژه از پدر و مادر خود، گفت: بنده در برخی موارد چند ساعتی را با پدر و مادرم در سالن به تمرین مشغول هستم که آنها به هیچ عنوان احساس خستگی نکرده و همیشه همراهی خود را به نحو احسن با بنده انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار همدان ورزش؛ زهرا نجاتی عارف متولد 1373 در پایتخت تاریخ و تمدن ایران، همدان است که از سال 1390 به دلیل شرایط خاص به ورزش والیباال نشسته روی آورده است.
این بانوی ورزشکار همدانی باتوجه به درخشش های بسیار خوب خود در این رشته توانست سهمیه ی حضور در تیم ملی جوان را در سال 1391 به خود اختصاص دهد و در سال 1392 نیز جواز حضور در تیم ملی بزرگسالان را نیز کسب کرد.
زهرا نجاتی عارف در سال 2014 توانست به همراه تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران با کسب مقام دوم مسابقات آسیایی اینچئون سهمیه ی حضور در المپیک را نیز به افتخارات خود اضافه کند.
این بانوی خوش آتیه ی همدانی از مشکلات پیش روی خود سخن به میان آورد و گفت: از دوران کودکی علاقه بسیار زیادی به ورزش والیبال داشتم اما به دلیل مشکلات جسمی نمی توانستم در این رشته فعالیت کنم.
نجاتی عارف با تقدیر از مسئولین مدرسه خود افزود: با پیشنهاد مسئولین آموزشگاه به رشته والیبال نشته تشویق شده و در کلاس های این رشته شرکت کردم.
بانوی پاراالمپیکی همدان تصریح کرد: والیبال نشسته از لحاظ تکنیکی و فنی هیچ فرقی با والیبال ایستاده ندارد و تنها تفاوت آن در اندازه تو ر و مساحت زمین است.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی معلولین اظهارداشت: این قشر از جامعه قطعا با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که دیگران از درک آن عاجز هستند.
نجاتی عارف افزود: برخی از عواملی که باعث عدم پیشرفت معلولین می شود همراه نبودن خانواده های این افراد با آن ها است که این مهم خود می تواند ضربات جبران ناپذیری به معلولین بزند.
بانوی پاراالمپیکی همدان اظهارکرد: بنده بیشترین دلیل پیشرفت خود را همراهی خانواده به ویژه پدر و مادرم می دانم چرا که آنها به معنای واقعی زندگی خود را وقف من کرده اند.
وی با تقدیر ویژه از پدر و مادر خود، ادامه داد: بنده در برخی موارد چند ساعتی را با پدر و مادرم در سالن به تمرین مشغول هستم که آنها به هیچ عنوان احساس خستگی نکرده و همیشه همراهی خود را به نحو احسن با بنده انجام داده اند.
نجاتی عارف گفت: نقش بی بدیل همسرم نیز در پیشرفت بنده بسیار موثر است چرا که ایشان نه تنها از نظر جسمانی بنده را به خوبی درک می کنند بلکه از لحاظ روحی نیز تقویت کننده خوبی برای من به حساب می آید.
وی با بیان اینکه روزی دو الی سه ساعت را با همسر خود مشغول تمرین است، افزود: وی اصلا ورزشکار نبود و به دلیل درک بالایی که از شرایط بنده پیدا کرده اند روزانه با ینده به ورزش می پردازد.
این بانوی پاراالمپیکی همدانی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از زحمات خوب جناب آقای منعم مدیرکل محترم اداره ورزش و جوان همدان، گفت: مسئولین تنها به شخص جناب آقای منعم ختم نمی شوند چرا که ایشان در برخی از موارد حتی بیشتر از توان نیز برای جامعه ورزش معلولین وقت و هزینه صرف کرده اند.
نجاتی عارف با تقدیر از زحمات مدیر فنی تیم جناب آقای صائبی، اضافه کرد: تمامی مسئولین دستکاه های اجرایی باید تمامی تلاش خود را به منظور بهبود روند زندگی جامعه معلولین به کار ببندند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امید آن می رود تا با بهره گیری از تعالیم به روز و پیشرفته دنیا در زمینه توانمند سازی جامعه معلولین؛ شاهد پیشرفت بیش از پیش این قشر از جامعه در زمینه های گوناگون باشیم.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار