همراه اول
13. خرداد 1395 - 11:06   |   کد مطلب: 27381
تیم ملی والیبال ایران در پنجمین دیدار خود رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ مقابل چین به پیروزی ۳ بر ۲ دست یافت و گام بندی برای حضور در بازی‌های ریو برداشت.

به گزارش همدان ورزش به نقل از سراج24، تیم ملی ایران در ست نخست پنجمین بازی خود در مسابقات انتخابی المپیک 2016 که در ژاپن در حال برگزاری است، موفق به شکست چین شد.

سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، عادل غلامی و فرهاد ظریف (لیبرو) بازیکنان شروع کننده دیدار تعیین کننده و حساس ایران مقابل فرانسه بودند.

نوع بازی تیم  چین در چند سال گذشته طوری بوده که همواره پیروزی بر این قدرت سنتی قاره کهن، محتمل بوده است. بازیکنان ایران در این بازی فشار خود را روی خط سرویس  بر چینی‌ها شروع کردند و دفاع روی تو مستحکم بازیکنان ایران هم به کمک آنها آمد. لوزانو نیز مثل بازی‌های قبلی نشان داد که استفاده از وقت‌های استراحت و حتی ویدئو چک را به خوبی بلد است.

در نهایت ست نخست با عملکرد درخشان موسوی 26 بر 24 به سود ایران خاتمه یافت.

تیم ایران در پایان ست نخست 15 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع، یک امتیاز از سرویس و 5 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و بازیکنان چین نیز 13 امتیاز از حمله، یک امتیاز از دفاع، 2 امتیاز از سرویس و 8 امتیاز از اشتباهات ایران به‌دست آوردند.

در ست دوم، نقطه ضعف عمده تیم ایران در دریافت اول بود و چینی‌ها از سرویس‌های خود حداکثر بهره ممکن را بردند. ضمن اینکه اسپکرهای تیم چین در این ست عملکرد بهتری نسبت به ست نخست داشتند. ست دوم با نتیجه 25 بر 22 به سود چین تمام شد.

تیم ایران در پایان ست دوم 26 امتیاز از حمله، 8 امتیاز از دفاع، 2 امتیاز از سرویس و 12 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و بازیکنان چین نیز 28 امتیاز از حمله، 3 امتیاز از دفاع، 5 امتیاز از سرویس و 13 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

بازیکنان ایران با درک حساسیت و اهمیت پیروزی در این بازی، ست سوم را به مراتب بهتر شروع کردند. حملات موثر و دفاع روی تور قدرتمند، عامل برتری شاگردان لوزانو در این ست بود. آنها نشان دادند که برای شکست دادن چین نیازی نیست که بازی خارق‌العاده بازی کنند و یک بازی معمولی ولی کم اشتباه کافی است. نتیجه ست سوم 25 بر 19 به سود ایران بود.

تیم ایران در پایان ست سوم 40 امتیاز از حمله، 8 امتیاز از دفاع، 3 امتیاز از سرویس و 22 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و بازیکنان چین نیز 35 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع، 7 امتیاز از سرویس و 21 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

ست چهارم،‌ ست متفاوتی برای بازیکنان ایران بود و ضعف در دریافت‌ها باعث تزلزل نتیجه توسط آنها شد. بازیکنان چین هم با ارائه یک بازی نه چندان قدرتمند از غرور کاذب بازیکنان ایران استفاده کردند و برتری خود را به حداکثر ممکن رساندند. تیم ایران مدت‌ها بود که اینقدر پر اشتباه و با فاصله در مقابل هیچی تیمی به ویژه تیم‌های آسیایی بازی نکرده بود. چین در این ست 25 بر 17 برنده شد.

تیم ایران در پایان ست چهارم 50 امتیاز از حمله، 10 امتیاز از دفاع، 5 امتیاز از سرویس و 25 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و بازیکنان چین نیز 47 امتیاز از حمله، 9 امتیاز از دفاع، 9 امتیاز از سرویس و 28 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

نخستین امتیاز ست پنجم نصیب چین شد اما سرویس بدون بازگشت مجتبی میرزاجان‌پور، روحیه و امتیاز را برای ایران به ثمر آورد. چینی‌ها همچنان مترصد استفاده از اشتباهات بازیکنان ایران بودند و پا به پای شاگردان لوزانو امتیاز گرفتند. برخی امتیازات حساس این ست با دفاع خوب بازیکنان چین به این تیم رسید و چشم‌بادامی‌ها بازی را 16 بر 16 مساوی کردند. نتیحه این ست 18 بر 16 به سود ایران به پایان رسید تا شاگردان لوزانو یک گام بزرگ به سمت المپیک بردارند.

تیم ایران در پایان بازی 63 امتیاز از حمله، 11 امتیاز از دفاع، 6 امتیاز از سرویس و 28 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و بازیکنان چین نیز 59 امتیاز از حمله، 10 امتیاز از دفاع، 9 امتیاز از سرویس و 31 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار