همراه اول
10. دى 1398 - 8:24   |   کد مطلب: 27218
مسواکتان را کنار دستشویی نگذارید!
باکتری‌های موجود در سرویس بهداشتی می‌توانند به راحتی روی مسواک شما جا خوش کرده و بیمارتان کنند.

به گزارش همدان ورزش؛  شاید شما نیز مکانی بهتر از سرویس بهداشتی برای مسواک‌هایتان پیدا نکرده باشید زیرا در آنجا هم دسترسی به آب و دستمال نزدیک است و هم مسواک در دسته وسایل بهداشتی است و در این قسمت محفوظ می‌ماند. بسیاری افراد بر این باورند که اگر مسواک‌های خود را در کمد کابینت سرویس بهداشتی بگذارند، بهداشت مسواک خود را به طور کامل رعایت کرده‌اند در صورتی که این باور اشتباه است.

 

زمانی که مسواک می‌زنید، مسواکتان خیس و مرطوب می‌شود و به همین دلیل به لانه بسیار امن و مناسبی برای رشد باکتری‌ها تبدیل می‌شود. سازمان جهانی بهداشت دهان و دندان توصیه کرده است که مسواک‌ها را در سرویس بهداشتی نگهداری نکنید و پس ازمصرف آن‌ها را به حالت ایستاده و دور از مسواک‌ها و اجسام دیگر نگه دارید.

 

جرم‌ها و باکتری‌های موجود در سرویس بهداشتی و حمام به علت وجود رطوبت در این مکان‌ها بیشتر در فضا وجود دارند و سریع‌تر منتقل می‌شوند. بهتر است بعد از هر بار استفاده از مسواک آن را به خوبی با آب بشویید و خشک کنید و از سرپوس‌های تمیز و محافظ برای مسواک‌های خود استفاده کنید.

 

بعد از هر بار استفاده از سرویس بهداشتی، باکتری‌ها و جرم‌ها مانند هوای موجود در اسپری در هوا منتشر می‌شوند. اگر از سرویس فرنگی استفاده می‌کنید بهتر است که بعد از هر بار استفاده سرپوش آن را بگذارید تا از انتقال باکتری‌های موجود در آن به فضای سرویس بهداشتی جلوگیری کنید.

 

مطالعه ای جدید در دانشگاه لیدز نشان داده است که قرار دادن مسواک در سرویس بهداشتی و بی‌توجهی به بهداشت آن می‌تواند سبب ابتلا به بیماری اسهال، استفراغ و برخی مشکلات عفونی در بدن شود.

جام نیو ز

دیدگاه شما

آخرین اخبار