همراه اول
27. تير 1398 - 8:34   |   کد مطلب: 24513
 ۵ نوشیدنی سم‌زدا برای افزودن به برنامه‌ی غذایی
سم زدایی کلمه‌ای است که همچون کلمه‌ی دمبل، بارها آنرا در باشگاه می‌شنوید. نوشیدنی‌های سم زدا و اسموتی‌های بسیاری در بازار وجود دارند، اما چرا باید یکی از سم زداهای سه روزه را برای بدن خود انتخاب کنید؟

تناسب اندام:حمله‌های گرسنگی، می‌تواند منجر به زیاده روی در غذا خوردن و باعث شکست شما در برنامه‌ی غذایی‌تان بشود. همچنین می‌توانند باعث ناپایداری در سطح قند خون شما شوند و ‌ایجاد سرگیجه و سر درد بکنند. اهداف تناسب اندام شما هر چه که باشد، با داشتن یک رژیم غذایی متناسب و سالم، همیشه یک قدم جلو هستید.

در عین حال، جای دادن یک نوشیدنی سم‌زدا در رژیم غذایی‌تان، می‌تواند مقدار مواد مغذی مورد نیاز روزانه را برای شما فراهم کند. چه نوشیدنی‌تان با میوه‌ها و سبزیجات پر شده باشد و چه با پروتئین، می‌تواند به شما کمک کند تا به اهداف تناسب اندام خود نزدیک‌تر شوید.

انرژی: اسموتی کاکائو چیا

در حالت عادی، با نزدیک شدن  به ساعت دو بعدازظهر، شما آماده هستید که دست از ادامه‌ی رژیمتان بکشید. اما تسلیم نشوید، آنچه که شما واقعا نیاز دارید یک نوشیدنی سم زدا در بعدازظهر است!

یک اسموتی کاکائو چیا یک راه حل عالی است. ‌این اسموتی نیروگاه انرژی است که می‌تواند شما را برای تمرین آماده کند. دانه‌های چیا (تخم شربتی) فواید زیادی دارند، اما آنچه که مد نظر ماست، انرژی آن می‌باشد. وقتی که در آب ریخته می‌شوند، اندازه‌ی دانه‌ها دو برابر می‌شود، و شکل یک ماده‌ی ژل مانند را به خود می‌گیرند.

ساختار جدید دانه‌ها، روند تبدیل کربوهیدرات‌ها به قند را کاهش می‌دهند، که ‌این امر به شما اجازه می‌دهد برای مدت طولانی‌تری انرژی داشته باشید. اگر عضلاتتان پس از تمرین ملتهب شده‌اند، محتوای اسید چرب امگا ۳، می‌تواند به کاهش التهابات کمک کند و همچنین اگر به دنبال کمی‌کاهش وزن هستید، دو قاشق غذاخوری از دانه‌های چیا، در مقایسه با یک فنجان جوی دو سر، تا دو برابر مقدار فیبر بیشتری دارد!

با اضافه کردن پودر کاکائو، شما پمپ عضلانی بیشتری را مشاهده می‌کنید. ‌این یک تقویت کننده‌ی نیتریت اکسید است که می‌تواند ریکاوری عضلات و رشد آن‌ها را بهبود ببخشد. در یک مطالعه‌ی منتشر شده توسط مجله‌ی تغذیه‌ی اروپا، گروهی از مردان قبل از تمرین خود، شکلات تلخ مصرف کردند. نتیجه: سطح انسولین خون افزایش یافت، قند خون بهبود یافت، و استرس‌های اکسیداتیو کمتری بوجود آمد. تجربه استرس اکسیداتیو کمتر هم، می‌تواند بهبود عضلات را تسریع کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار