همراه اول
24. مرداد 1398 - 10:13   |   کد مطلب: 23818
همدان ورزش به بهانه روز محیط زیست گزارش مى دهد:
ورزشکاران بیش از کودکان در معرض خطر ریزگردها هستند
ورزشکاران بیشتر از کودکان و خردسالان در مواجه با ریزگردها در خطرند
کارشناس ورزشی و مربی ورزشی گفت: ورزشکاران به ویژه ورزشکاران فعال در رشته های استقامتی بیشتر از کودکان و خردسالان در مواجه با پدیده ریزگردها در خطر هستند.

« مریم السادات موسوی» در گفت و گو با خبرنگار همدان ورزش، به مناسبت روز محیط زیست، گفت: مسائل زیست محیطی از جمله مواردی است که ورزشکاران در حین ورزش باید به آن دقت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر آب و هوایی تأثیر مثبت و یا منفی خاصی بر نحوه عملکرد ورزشکار دارد، در رابطه با بروز پدید ریزگردها، اظهار کرد: از آنجایی که ریز گرده یا همان ذرات گرد و غبار معلق چند سالی است مهمان ناخوانده بعضی شهرهای کشور به ویژه شهرهای غربی و از جمله آن استان همدان شده است، به تبع آن بر عملکرد ورزشکاران نیز تأثیرگذار خواهد بود.

 

این کارشناش ورزشی و مربی ورزشی افزود: آنچه در بین عامه به آن توجه می شود این است که آسیب پذیرترین قشر کودکان و سالخوردگان در مواجه با ریزگردها هستند در حالی که ورزشکاران حرفه ای به ویژه ورزشکاران فعال در رشته های استقامتی که مدت زمان طولانی تری ورزش می کنند و دارای تنفس های عمیق و به طبع آن شش هایی با ظرفیت های بالاتر از افراد عادی هستند، در برخورد با هوای آلوده و متراکم از ریز گردها آسیب پذیرتر هستند.

 

موسوی در توصیه ای به ورزشگاران گفت: می طلبد که ورزشکاران در روزهای که درصد آلودگی هوا بالاست از ورزش کردن خودداری کنند.

 

وی تصریح کرد: در صورت تمایل آنان به ورزش، ضروری است که از ماسک استفاده کرده، مدت زمان تمرین ورزشی خود را کاهش داده و در مکان های طبیعی از جمله پارک ها که به دلیل وجود درختان هوای به نسبت مساعدتری دارد، فعالیت ورزشی خود را انجام دهند.

 

کارشناش ورزشی و مربی ورزشی یادآور شد: اما همچنان بهتر است ورزشکاران در هنگام رخ دادن بروز ریزگردها، مکان های سرپوشیده را در اولویت مکانی برای انجام فعالیت های ورزشی خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار