همراه اول
3. ارديبهشت 1394 - 23:29   |   کد مطلب: 23389
ملی‌پوش بدمینتون ایران با شکست برابر قهرمان جهان و المپیک از دور رقابت‌های قهرمانی آسیا کنار رفت.

به گزارش همدان ورزش به نقل از ایسنا‌، در ادامه مسابقات بدمینتون قهرمانی آسیا فرزین خانجانی تنها نماینده ایران در بخش مردان در مرحله یک هشتم نهایی در ر‌قابت‌ با لین دان نفر سوم جهان حذف شد.

خانجانی با رنکینگ 226 با نتیجه‌ دو بر صفر 9 21 و 7 21 برابر لین دان با رنکینگ سه بازی را واگذار کرد. لین دان، سال‌ها در رده نخست بهترین بدمینتون‌بازان جهان قرار داشت. این بدمینتون باز مطرح چینی که سابقه 5 بار قهرمانی جهان را در کارنامه دارد در دوره قبلی المپیک در پکن و لندن مدال طلا را کسب کرد و از سوی بسیاری از کارشناسان به عنوان بهترین بدمینتون‌باز تاریخ جهان انتخاب شده است. دان به دلیل عدم حضور در مسابقات معتبر جایگاه نخست را با رده سومی عوض کرده است.

خانجانی در دوره اول با قرعه استراحت روبرو بود و در دوره دوم به دلیل حاضر نشدن حریفش توانسته بود به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد که در این مرحله با قرعه بسیار بدی روبرو شد.

در بخش دو نفره بانوان و در مرحله یک هشتم نهایی نیز تیم ثریا آقایی و نگین امیری پور به مصاف تیم نایتو مامی و ماتسو شیزوکا از ژاپن رفت که با نتیجه‌ دو بر صفر 3 21 و 3 21 بازی را به حریف واگذار کرد.

تیم دو نفره بانوان ایران در دور اول به دلیل حاضر نشدن حریف خود به راحتی به مرحله یک هشتم نهایی راه یابند.

انتها‌ی‌ پیا‌م/

دیدگاه شما

آخرین اخبار