همراه اول
11. آبان 1396 - 22:01   |   کد مطلب: 23375
کاهش سکته مغری با ورزش
مک دونل و همکارانش بیش از 27 هزار آمریکایی را به مدت پنج تا شش سال تحت نظر داشتند. این افراد به طور متوسط 47 سال سن داشتند.

به گزارش همدان ورزش؛ افرادی که چهار روز در هفته‌ به میزانی ورزش می‌کنند که عرق کنند، 20 درصد کمتر در معرض سکته مغزی قرار دارند. محققان تحقیقاتی در این زمینه بر روی افراد از نژادهای مختلف انجام داده‌اند.

 محققان دانشگاه بیرمنگام در تحقیقات خود نشان داده‌اند که اگر ورزش همراه با عرق کردن باشد و به صورت مداوم انجام شود، احتمال سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

دکتر "میشل مک دونل" و همکارانش دریافتند که افرادی که فعال نیستند 20 درصد بیشتر در معرض سکته و نارسایی‌های مغزی قرار دارند. در حالی که این احتمال در کسانی که چهار روز در هفته‌ ورزش می‌کنند(در حد تعریق) بسیار کم است.

مطالعات گذشته نشان داده بود که عدم فعالیت بعد از فشار خون دومین دلیل برای سکته مغزی است. مدیر این تحقیقات گفته است که مطالعات آنها اولین تحقیق برای نشان دادن تاثیر ورزش بر سکته مغزی در نژادهای مختلف زنان و مردان در آمریکا بوده است. پیش از این بیشتر بر تاثیرات ترک سیگار بر کم شدن احتمال سکته مغزی پرداخته بودند و حتی محققان نشان داده بودند که کم کردن مصرف یک عدد سیگار در روز چقدر می‌تواند از خطر سکته مغزی بکاهد. همچنین به همین میزان تحقیق درباره تاثیر فشار خون بر سکته مغزی انجام شده است.

مک دونل و همکارانش بیش از 27 هزار آمریکایی را به مدت پنج تا شش سال تحت نظر داشتند. این افراد به طور متوسط 47 سال سن داشتند.

این افراد عضو گروه تحقیقاتی Regards (دلایل جغرافیایی و اختلافات بومی در سکته مغزی) بودند، در این گروه به تعداد مساوی مرد و زن وجود داشتند، همچنین از نژادهای سیاه و دو رگه نیز به تعداد مساوی در این گروه بودند.

این افراد از کشورهای "کمربند سکته مغزی" بودند. "کمربند سکته مغزی" ناحیه‌ای در آمریکاست که در آن میزان سکته مغزی بیشتر از ایالت‌های دیگر آمریکاست. این ایالت‌ها عبارتند از : ویرجینیا، تنسی، کارولینای شمالی و جنوبی، می سی سی پی، لویزییانا، جورجیا، فلوریدا، آرکانزاس و آلاباما.

کشورهای جنوبی به دلیل رژیم غذایی چرب و شوری که دارند، بیشتر احتمال سکته مغزی دارند. افراد مورد بررسی بیان کردند که چه مقدار ورزش می‌کنند. در این بررسی‌ها افراد توضیح ندادند که در هر جلسه ورزشی چه مدت ورزش می‌کنند.

* نتایج کلی تحقیق

- یک سوم این افراد بیان کردند که کمتر از یک بار در هفته‌ ورزش می‌کنند.

- کسانی که کمتر از یک بار در هفته‌ ورزش می‌کنند 20 درصد بیشتر در معرض سکته مغزی قرار دارند.

- کسانی که به طور متعادل و شدید، چهار بار در هفته‌ ورزش می‌کنند و به حدی فعالیت می‌کنند که عرق کنند، کمتر در معرض سکته مغزی قرار دارند.

- ارتباط کمتری بین فعالیت شدید و سکته مغزی در زنان مشاهده شد. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار