همراه اول
13. مهر 1396 - 20:54   |   کد مطلب: 23270
اگر می خواهید از ایجاد استرس در اطفالتان پیشگیری کنید آنان را به انجام این ورزش تشویق کنید.

به گزارش همدان ورزش؛ فواید یوگا برای هیچ کس پوشیده نیست، می خواهیم فواید و اهمیت این ورزش را برای کودکان شرح دهیم.

 امروزه کودکان و نوجوانان نیز همچون والدین، مربیان و سایر افراد جامعه تحت فشارها و تنش‌های گوناگونی در طول روز قرار می‌گیرند.ذاسترس‌های ناشی از انجام وظایف درسی، مدرسه‌ای، رقابت با دوستان و همسالان، فعالیت‌های جانبی بعد از مدرسه، آشفتگی‌های فکری، هیجانی، اختلافات خانوادگی و تغییرات جسمی، روانی کودکان و نوجوانان را دچار اضطراب، تشویش و نگرانی‌های زیادی می‌کند و آن‌ها نیز نیاز به آموزش‌های خویشتن‌داری، کنترل نفس، آرام‌سازی عضلانی و خودآگاهی درونی دارند.

یوگا موجب تقویت توان ذهنی، جسمانی، هماهنگی، سازگاری، انعطاف‌پذیری، تمرکز و مقابله با استرس‌های روزانه می‌شود. کودکان و نوجوانان نیز می‌توانند با انجام تمرینات هماهنگ‌سازی نیروی ذهن و جسم خود درصدد ایجاد تعادل بین قوای درونی‌شان برآیند و توانایی روبه رو شدن با شرایط سخت زندگی را در خود بالا ببرند. تمرینات یوگا ماهیچه‌ها را فشرده و سخت نمی‌کند، بلکه موجب استحکام و تعادل آن‌ها می‌شود و سلامتی جسم و روان را به دنبال دارد.

یوگا می‌تواند در درمان کودکانی که دچار اختلالات تنفسی (مثل آسم و تنگی نفس)، اختلالات گوارشی، ناتوانایی‌های یادگیری، اختلالات مربوط به خواب (مثل بی‌خوابی‌ها، بدخوابی‌ها، کابوس دیدن) هستند، نقش موثری ایفا کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار