همراه اول
22. فروردين 1394 - 10:41   |   کد مطلب: 23190
یک مشاور خانواده در همدان:
دختران و زنان به تفریح سالم نیاز دارند
دختران و زنان به تفریح سالم نیاز دارند
دختران به فضای اجتماعی و تفریحی مناسب نیاز دارند تا بتوانند به راحتی کنار یکدیگر جمع شده و اوقات فراغت خود را به درستی سپری کنند.

به گزارش همدان ورزش، یک روانشناس و مشاور خانواده در همدان با بیان این مطلب گفت: متأسفانه فضاهای مناسب برای گذراندن تفریح و سرگرمی این قشر با توجه به تراکم جمعیت جوان در همدان وجود نداشته و در این زمینه، اقدام جدی صورت نگرفته است.

شهریار عبدالملکی با تأکید بر استفاده مناسب از فناوری‌های روز نیز خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اساسی که امروز جوانان و دختران با آن روبرو هستند؛ چگونگی بهره‌گیری از فناوری‌های روز مانند اینترنت، تلفن همراه و ... است و آموزش و پرورش می‌تواند در این زمینه کمک جدی داده و مؤثر واقع شود.

وی، همچنین با بیان اینکه تعارض نقش از مهمترین مشکلات امروز دختران جامعه ما است، تصریح کرد: تناسب‌نداشتن نقش‌های دختران در خانوده و جامعه با هویت واقعی آن‌ها موجب بروز پدیده‌ای بنام "اختلالات ایفای نقش" شده که قابل تأمل است.

عبدالملکی اعلام کرد: تناسب‌نداشتن قوانین، مقررات و ارزش‌های حاکم برجامعه با استعدادهای روانی و عاطفی دختران و وجود نداشتن مشاغل مناسب این قشر از مهمترین عوامل آسیب‌زا در این حوزه به شمار می‌رود.

وی، نبود الگوهای صحیح رفتاری و تناسب‌نداشتن فارغ‌التحصیلان با مشاغل موجود در جامعه را از دیگر آسیب‌های جدی دانست که دختران همدانی با آن روبرو هستند.

عبدالملکی بیان کرد: برای خروج از این بحران باید نقش‌هایی را برای دختران تعریف کرد که متناسب با خصوصیات عاطفی، شناختی و روانی او باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

شما بی نظریت استادم

دیدگاه شما

آخرین اخبار