همراه اول
15. فروردين 1394 - 9:17   |   کد مطلب: 23113
همایش دو روزه کوهنوردی و پاک سازی طبیعت در همدان
صبح امروز و همزمان با آغاز اولین روز ورزش همگانی در سال 94؛ همایش دو روزه کوهنوردی و پاک سازی طبیعت در همدان به کار خود پایان داد.

سعید ترابیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار همدان ورزش؛ اظهارداشت: تعريف علمي اكوتوريسم، سفري مسئولانه به طبيعت است كه حافظ محيط زيست بوده و به بهبود معيشت جوامع محلي كمك مي‌كند. بنابراين ضرورت دارد افرادي كه به عنوان اكوتوريسم به طبيعت مي‌روند، خود را در برابر محيط زيست مسئول بدانند.

رئیس دهکده توریستی گنجنامه همدان با اشاره به اینکه روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا برگزار مي شود؛  افزود:  استمرار برنامه‌هاي از این دست در روزهاي ديگر سال بيانگر آن است كه همه انسان ها باید در نگهداشتن زمین پاک تمامی تلاش خود را به کار ببندند و همواره زمين بايد پاك بماند.

ترابیان تصریح کرد: اين روز به همه مردم این کره خاکی یادآور می‌شود که نباید سیاره خود؛ زمین را فراموش کنند و همواره بايد به فکر حفظ آن باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: روز زمین پاک مناسبت سالانه‌ای است که با هدف افزایش آگاهی و تجلیل از محیط زیست کره زمین نامگذاری شده است.

رئیس دهکده توریستی گنجنامه همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت خوب گروه های دوستداران طبيعت‌گردي در همدان، اظهارداشت: طبيعت‌گردان از زير مجموعه‌هاي گردشگري هستند و از آنجا كه در همدان مناظر طبيعي و گردشگران طبيعت بسیار زیاد هستند مي‌توان گفت هر روز، روز زمين پاك خواهد بود.

ترابیان ابراز امیدواری کرد با تلاش همه مردم می توان شاهد طبیعتی پاک در همه ی مناطق دنیا باشیم.

لازم به ذکر است گروه محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان؛ مدیریت پسماند شهرداری و اداره محیط زیست، با مشارکت تله کابین گنجنامه، همایش دو روزه پاکسازی محیط کوهستان الوند و دشت میشان را برگزار کردند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار