همراه اول
27. اسفند 1393 - 12:12   |   کد مطلب: 23040
بررسی کارنامه ورزش استان در گفتگو با مدیرکل ورزش و جوانان:
93؛ سال طلایی ورزش همدان
بررسی کارنامه ورزش استان همدان در گفتگو با  مدیرکل ورزش و جوانان همدان
در سال ۹۳ رویدادهای مختلفی در ورزش و حوزه جوانان استان رخ داد و در آخرين روزهاي سال فرصتي است تا در گفتگو با مدیرکل ورزش و جوانان استان به بازخواني برخی از مهم‌ترین اين اتفاقات بپردازيم.

به گزارش همدان ورزش؛ سید عبدی افتخاری با تبریک پیشابیش سال 94 گفت: در ابتدا جا دارد تشکر ویژه ای از خانواده ورزش استان ، روسا و نواب رییس هیات های ورزشی ، پیشکسوتان عزیز و حامیان و خیرین و قهرمانان و سازمان های مردم نهاد استان داشته باشم که همگی سعی نمودند تا ورزش و حوزه جوانان استان در سال 93 موفقیت های متعددی را کسب نماید.

****آغاز و پایان سال 93 با حضور وزیر ورزش و جوانان در همدان رقم خورد 
وی افزود: سال 93 سال پربرکتی برای ورزش و جوانان استان بود و امسال را با سفر وزیر به استان آغاز کردیم و انتهای سال نیز با سفر وزیر به پایان بردیم 
مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: دستگاه ورزش و جوانان همدان از حضور وزیر ورزش و جوانان خرسند است و قطع به یقین سفر دکتر گودرزی مایه خیر و برکت برای ورزش و جوانان همدانی خواهد بود. 
وی خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و جوانان اشراف کاملی بر ورزش استان و اماکن ورزشی دارد ودر بازدیدی که از زیر ساخت های شهرستان استان داشتند نکات ارزشمندی را برای ادامه روند ساخت و ساز این پروژه ها گوشزد نمودند. 
افتخاری بیان داشت: ورزش همدان در ابعاد مختلف اعم از همگانی، قهرمانی، عمرانی ، آموزشی و حوزه فرهنگی و جوانان روند رو به رشد خود را در سال 93 ادامه داد و شاهد توفیقات ارزنده ای در سطح استان بودیم. 
وی ادامه داد : در ارزیبابی وزارت ورزش و جوانان در سال 92 برای چهارمین سال متوالی اداره کل برتر ورزش و جوانان استان موفق به کسب رتبه برتر در کشور شد و در حوزه ازدواج ، فرهنگ و اوقات فراغت نیز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دادیم.

***** بهره برداری از شش پروژه عمرانی ورزشی در سال 94
وی افزود: در سال 93 نیز در توسعه زیر ساخت های ورزشی عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم علارغم مشکلات مالی چهار پروژه ورزشی را با اعتبار 10 میلیارد تومان در سطح استان به بهرداری رسانیدیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: این پروژه ها شامل هتل مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی مریانج، سالن مجموعه ورزشی بانوان تویسرکان، استخر سرپوشیده لالجین و سالن چند منظوره ملایر می باشد که در سال 93 مورد بهره برداری قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 110 هیات ورزشی در سطح استان همدان دارای فضای ورزشی اختصاصی هستند که شهر همدان با 40 مکان ورزشی بیشترین سهم را در بین شهرستانهای استان دارد و بعد از آن ملایر با 19 ، بهار با 11 و نهاوند با 10 سالن تخصصی در رده های بعدی قرار گرفته اند.
افتخاری با بیان اینکه فضاهای ورزشی به صورت عادلانه در اقصی نقاط استان ساخته شده، خاطرنشان کرد: برنامه‌های بسیار ارزنده‌ای با حمایت وزارت ورزش و جوانان و مسئولان اجرایی همدان در زمینه توسعه ورزش استان را عملی شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز پنج پروژه عمرانی شامل استخر کبودرآهنگ ، خانه کشتی رزن ، سالن مجموعه های ورزشی بانوان شهرستان های اسدآباد و نهاوند ، مجموعه ورزشی هاکی همدان و چند پروژه روستایی مراحل پایانی ساخت و تجهیز را سپری می کنند و در صورت تامین اعتبار این پروژه ها در خرداد ماه 94 به بهره برداری خواهد رسید.

****سال 93 سال همراه با موفقیت برای ورزش استان بود 

مدیرکل ورزش و جوانان استان با ابراز رضایت از عملکرد حوزه ورزش گفت : در حوزه ورزش نیز سال 93 سال همراه با موفقیت برای استان بود وآرمین تشکری و میثم مصطفی جوکار دو ورزشکار استان در مسابقات آسیایی صاحب مدال طلا شدند و آرزو حکیمی نیز به عنوان نخستین بانوی ایرانی موفق شد مدال برنز مسابقات آسیایی را تصاحب کند.
وی افزود: در مجموع 531 مسابقه استانی ، 100 مسابقه کشوری و یک مسابقه بین المللی را سال 93 در همدان میزبانی کردیم و 422 ورزشکار از استان به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

وی اظهار کرد: ورزشکاران همدانی در سال 93در قالب تیم های ملی چون والیبال، فوتبال و... 57 حضور در مسابقات بین المللی داشته اند که این تعداد در سال 93 به 66 مورد افزایش یافته است و در سال 93 ، 422 ورزشکار به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که در نهایت 167 ورزشکار به عضویت تیم ملی در آمده اند که این مورد در سال 92 ، 128 مورد بوده است.
سیدعبدی افتخاری تصریح کرد: در سال 92 ملی پوشان شرکت کننده در مسابقات آسیایی از استان همدان 35 نفر بوده است که این تعداد در سال 93 به 37 نفر افزایش یافته است که 19 نفر از این ورزشکار توانسته اند در مسابقات آسیایی صاحب عنوان شوند.
وی از رشد 100 درصدی حضور ملی پوشان همدانی در مسابقات بین المللی خبر داد و افزود : در سال 92 ، 64 ورزشکار همدانی در معیت رشته های انفرادی چون کشتی ، قایقرانی و . ... به مسابقات بین المللی اعزام شدند که این تعداد در سال 93 به 122 مورد افزایش یافته است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: در سال 92 ورزشکاران استان در مسابقات بین المللی 12 عنوان کسب کرده اند که این تعداد در سال 93 رشد سه برابری داشته است و به 33 مورد افزایش یافته است.

 

****محدویت‌های مالی مانع رشد ورزش همدان نشد
افتخاری ابراز داشت: برای اعزام یک تیم ورزشی یا میزبانی رویداد ورزشی هزینه های بسیاری را متحمل می شویم و با توجه به مشکلات مالی بسبار در سال 93 شاهد آن بودیم که بسیاری از هیات های ورزشی به سمت درآمدزایی پیش رفتند و خوشبختانه خیرین نیز به کمک ورزش آمدند .
مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: خوشبختانه با حمایت‌های دلسوزانه مسئولان به ویژه استاندار و نمایندگان استان در مجلس، مشکلات مالی را به حداقل رساندیم.
سید عبدی افتخاری گفت: محدویت‌های مالی ورزش همدان در چند سال گذشته سبب نشد ورزش استان از پیشرفت باز بماند و این روند در سال 94 نیز ادامه خواهد داشت. 
وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان علارغم کمبود شدید منابع تا آنجا که در توان داشت از همه هیات های ورزشی و سمن ها حمایت کرد و حتی ورزشکارانی نیز که به تیم ملی دعوت می شدند را نیز مورد حمایت مالی قرار دادیم در صورتی که این وظیفه ذاتی فدراسیون ها می باشد.

****اولویت نخست را در واگذاری اماکن ورزشی به هیات های ورزشی می دهیم
سید عبدی افتخاری گفت: در سال 94 و در تحقق ماده 88 سالن های ورزشی را به بخش خصوصی واگذار می کنیم اما هیات های ورزشی برای ما اولویت نخست را دارند.
وی تصریح کرد: در خصوص اختصاص یک درصد از سهم سالیانه بودجه سازمان ونهادهای دولتی به ورزش افزود: قطعا با تصویب یک درصد سهم ورزش در بودجه ۹۴ در مجلس شورای اسلامی شاهد رتبه بهتر ورزش کشور در المپیک برزیل و بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا خواهیم بود.
افتخاری افزود: این مصوبه اتفاق بسیار خوبی برای بودجه ورزش کشور است و کمک مهمی به امر توسعه ورزش در جنبه های مختلف قهرمانی، همگانی، زنان و حتی سلامت جامعه و رفاه کارکنان ورزش و جوانان میکنند.

******افزایش 70 درصدی وام ازدواج در سال 93
وی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در حوزه اردواج نیز گفت: طرح جامع ازدواج آسان بعنوان طرحی جامع و کامل در حوزه ازدواج آماده شد و پس از تأئید در امور اجتماعی استانداری و تصویب در ستاد ساماندهی امور جوانان استان مورد تصویب قرار گرفت
مدیرکل ورزش و جوانان ادامه داد: راه اندازی مجمع خیرین ازدواج، برگزاری نمایشگاه جهزیه و ازدواج برای نخستین بار، افزایش 70 درصدی وام ازدواج و برگزاری جشنواره پیوند اسمانی از مهمترین فعالیت های صورت گرفته در حوزه ازدواج در سال 93 بود.

******* 17سمن جدید در سال 93 مجوز گرفتند/ اجرای 115 برنامه فرهنگی در سال 94 
وی افزود: در حوزه سمن ها نیز شاهد افزایش 17 تشکل جدید در استان بودیم و با همکاری سمن ها نیز موفق شدیم 46 برنامه فرهنگی را در سطح استان اجرا نماییم و دوره توانمد سازی سمن ها را نیز به خوبی برگزار کنیم.
افتخاری تصریح کرد: برای سال آینده نیز 115 برنامه در حوزه ازدواج و جوانان پیش بینی شده است که با همکاری سمن ها برگزار خواهد شد .
وی در پایان گفت: در پایان جا دارد از حمایت های بی دریغ مقام عالی وزارت دکتر گودرزی و مهندس نیکبخت استاندار ورزش دوست استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همه دستگاههای اجرایی که ما را در سال 93 همراهی و حمایت نمودند تقدیر و تشکر نمایم امید است با الطاف الهی و زیر سایه رهبر معظم انقلاب سال 94 سال پر باری برای کشور علی الخصوص حوزه ورزش باشد. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار