همراه اول
18. اسفند 1393 - 22:09   |   کد مطلب: 22880
رئیس انجمن تیر و کمان جانبازان و معلولان موفقیت کمانداران در پاراآسیایی اینچئون و جذب استعدادهای جدید در این رشته را از اتفاقات برتر سال جاری برشمرد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از مهر، مجید کهتری در مورد مهمترین اتفاق سال 93 برای فدراسیون جانبازان و معلولان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: سال ۹۳ به دلیل برگزاری مسابقات پاراآسیایی اینچئون، سال پرکاری برای رشته تیروکمان بود و اولین اردوی تیم ملی برای این بازی‎ها از فروردین‌ماه آغاز شد که تا زمان اعزام در مجموع شش مرحله اردوی آمادگی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم با تیمی ۹ نفره به ۵ مدال دست پیدا کنیم که از این میان ۴ نشان طلا و یک نشان برنز بود و این نتیجه با توجه به اینکه در اینچئون به صورت کلی ۷ مدال توزیع شد، ارزشمند است و به نسبت گوانگجو، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا یافته بود.

رئیس انجمن تیر و کمان جانبازان و معلولان افزود: اردیبهشت‌ماه امسال یک دوره مسابقات رکوردگیری تیم ملی را برگزار کردیم تا تمامی افرادی که فکر می‌کنند توانایی کسب حدنصاب‎های مورد نظر برای تیم ملی را دارند، شانس خود را امتحان کنند. خوشبختانه این مسابقات با استقبال خوبی روبه رو شد و از میان آنها نفرات خوبی هم شناسایی شدند. همچنین در نظر داریم ۲۵ اسفند سال جاری، به منظور تکمیل نفرات تیم ملی یک دوره دیگر مسابقات رکوردگیری را در شهر تهران و باشگاه آروین برگزار کنیم.

وی یادآور شد: از جمله اتفاقات مورد توجه در رشته تیر و کمان دعوت از زهرا نعمتی و ابراهیم رنجبر برای حضور در تمرینات تیم ملی افراد غیر معلول بود که هم اکنون این دو نفر در تمرینات تیم ملی شرکت می‌کنند و این مساله برای ما از این نظر حائز اهمیت است که آمادگی دو نفر از بهترین‌های تیم ملی که مدال‎آور هم هستند، حفظ می‎شود.

کهتری در این زمینه افزود: در حال حاضر کمانداران جانباز و معلول همپای کمانداران غیر معلول و گاه برتر در مسابقات حاضر شده‌اند. به عنوان مثال در مسابقات رکوردگیری فدراسیون تیر و کمان که ۱۵ اسفند با حضور کمانداران سراسر کشور برگزار شد، غلامرضا رحیمی از ملی پوشان جدید تیم تیر و کمان معلولان موفق شد در ماده ریکرو عنوان اول کشور را به دست بیاورد و این نشان‎دهنده میزان آمادگی و توان کمانداران ماست.

وی همچنین یادآور شد: اولین اردوی تیم ملی در فروردین‌ماه برگزار خواهد شد و طبق مصوبه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون برای سال ۹۴ حدود ۱۱ مرحله اردو در نظر گرفته شده که امیدواریم تمامی آنها برگزار شود.

رئیس انجمن تیر و کمان جانبازان و معلولان در پایان گفت: طبق تقویم پیشنهادی، سه رویداد برون مرزی برای سال ۹۴ پیش بینی شده که مهم‌ترین آن مسابقات جام جهانی آلمان در شهریورماه است که با حضور در آن می‌توانیم تمامی سهمیه های پارالمپیک ریو را به صورت مستقیم دریافت کنیم. پیش از این مسابقات، در یک تورنمنت تدارکاتی شرکت می‌کنیم که در کشور چک یا فرانسه خواهد بود و چنانچه میسر شود پاییز سال آینده نیز در یک رویداد آسیایی حضور می‌یابیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار