همراه اول
18. اسفند 1393 - 21:50   |   کد مطلب: 22873
معاون اموربانوان وزارت ورزش و جوانان:
ویرایش هشتم اساسنامه فدراسیون ها انجام شد
معاون اموربانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ویرایش هشتم اساسنامه فدراسیون ها انجام شده و این اساسنامه برای تصویب منتظر طرح در هیات وزیران است.

به گزارش همدان ورزش به نقل از ایرنا، رباب شهریان در نشست سالانه نواب روسای هیات های استانی فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان گفت: اصلاح اساسنامه فدراسیون ها و تعریف و تعیین جایگاه قانونی زنان از حدود هشت ماه قبل آغاز شده و امروز اساسنامه جدید با اعمال همه اصلاحات و تغییرات آماده تصویب است.

وی خاطرنشان کرد: پس از تصویب اساسنامه ،آیین نامه هیات های استانی نیز تهیه و تدوین خواهد شد تا جایگاه نواب روسای زن هیات های استانی نیز مشخص و تثبیت شود.

شهریان با بیان اینکه زنان ایرانی در تمامی عرصه های ورزشی از ورزشکار، مربی ، داوری و تمامی سطوح مدیریت فعالیت می کنند، گفت: در هیچ جای دنیا زنان به اندازه ای که در ایران و در عرصه مختلف ورزشی فعال هستند حضور جدی ندارند و این در سایه نظام جمهوری اسلامی است بنابراین باید شرایط لازم و جایگاه قانونی و مناسب برای این حضور موثر و فعالیت بیشتر آنان نیز فراهم شود.

وی افزود: روسای هیات های استانی در تصمیم گیری های مهم مدیران زن را در نظر نمی گیرند و حتی ممکن است در انتخاب مربی و داور نیز بدون نظر آنان تصمیم گیری کنند ، بنابراین در بخشنامه ای از آنان خواسته ایم تا زمان تصویب اصلاحات اساسنامه ، نواب روسای هیات و مدیران زن در این هیات ها بیشتر طرف مشورت قرار گیرند و در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری حضور بیشتری داشته باشند.

شهریان گفت: در آخرین نشست شورای المپیک آسیا پیشنهادی در مورد حضور زنان در کمیته های مختلف این شورا را ارایه کردم و در مجمع عمومی هیات اجرایی شورای المپیک که اواخر اردیبهشت 94 در تهران برگزار می شود نیز این بحث را پیگیری خواهم کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان نگاه تک بعدی به ورزش ندارد و به دنبال این است که در تمامی ابعاد همگانی ، قهرمانی و حتی ارزشی و اخلاقی گام های بلندی برداشته شود. ضمن این که مقام معظم رهبری و ریاست چمهوری نیز بر این امر و توسعه همه جانبه ورزش تاکید دارند.

وی همچینن به بررسی عملکرد هیات های استانی از سوی دفتر ارزیابی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: عملکرد هیچ استانی از نظر وزارتخانه دور نمی ماند . به طور مثال در بررسی عملکرد یک هیات استانی متوجه شدیم بیش از 300 دوره آموزشی در حوزه های مختلف مدیریت ، مربیگری و داوری برگزار شده اما از مجموع این تعداد فقط شش یا هفت دوره آن برای زنان برگزار شده است که این مساله جای سوال دارد.

شهریان افزود : نداشتن امنیت شغلی برای زنان شاغل در هیات های استانی ، مربیان ، داوران و سرپرستان از چالش های جدی پیش روی ورزش زنان است که امیدوارم با راه اندازی سازمان نظام ورزشی که عملکردی مشابه سایر سازمان نظام ها چون پرستاری یا پزشکی دارد بخش عمده ای از این مشکل رفع شود .

وی بررسی ماده 88 را نیز از دیگر موضوعات مورد توجه در حوزه وزرش زنان کشور عنوان کرد و گفت: واگذاری اماکن و سالن های ورزشی به بخش خصوصی ورزش زنان را در استان های مختلف با مشکلات جدی مواجه می کند زیرا ورزش زنان توانایی درآمدزایی ندارد که توانایی پرداخت اجاره داشته باشد.

وی راه اندازی یک سالن اختصاصی در تمامی استان ها را از برنامه های وزارت ورزش و جوانان در حمایت از ورزش این قشر از جامعه عنوان کرد.

شهریان خاطرنشان کرد: ورزش نابینایان و کم بینایان به دلیل شرایط خاص قطعا مورد توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان است و امیدوارم بتوانیم شرایط بهتری برای فعالیت های ورزشی این قشر از جامعه فراهم کنیم .

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار