همراه اول
2. خرداد 1396 - 9:58   |   کد مطلب: 31382
اشتغال اصلی ترین خواسته مدال آوران / آقای رئیس جمهور، ورزش شغل نیست ؛ علاقه است
چند روزی است که از انتخابات ریاست جمهوری ایران می گذرد و دکتر روحانی بار دیگر بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد و تمام اقشار به دنبال محقق شدن وعده های های این نامزد انتخاباتی هستند .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شد و رئیس جمهور کنونی، حسن روحانی، مجاز به شرکت در انتخابات برای دومین بار پیاپی شد که با سید ابراهیم رئیسی نامزد اصولگرا، سید مصطفی هاشمی‌طبا و سید مصطفی میرسلیم رقابت کرد.

 

در نهایت طبق نتیجه رسمی حسن روحانی با کسب ۵۷٪ آرا مجدداً به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

 

نقش پررنگ جوانان و نوجوانان در دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری ایران برکسی پوشیده نیست چرا که تمام اعضای ستادهای این نامزد انتخاباتی را جوانان تشکیل داده بودند  و حضور پرشور جوانان در روز رای گیری برای همه محرز بود .

 

 در نشست خبری که دکتر روحانی با خبرنگار رسانه ها داشتند در خصوص جوانان گفت:شور انتخابات اخیر را بیشتر از همه جوانان دختر و پسر ما بوجود آوردند، البته همه به شور انتخاباتی کمک کردند.

 

 

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم پیرو راه مردم و جوانان باشیم و در 100 روز اول و شاید زودتر در زمینه کارورزی کارمان را شروع  کنیم چرا که اشتغال مهمترین گزینه جوانان امروز است و ما در افتتاحیه طرح هایی که در تمام استان ها اخیرا داشته ایم از استاندار آن استان آمار اشتغال جوانان آن منطقه را جویا شده ایم .

 

 

منتخب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اشتغال جوانان به خصوص جوانان تحصیل کرده ما در اولویت اصلی است و کارورزی جوانان و برنامه ریزی برای اشتغال جوانان را پیش از 100روز اول به نتیجه خواهیم رساند.

 

روحانی تصریح کرد: تلاش دولت ما این خواهد بود که مشکلات مسکن، فرهنگ، اشتغال و ازدواج جوانان را که جز اصلی ترین مطالبات جوانان است، را برطرف نماییم.

 

به دنبال سخنان ریاست جمهوری و تاکید وی بر اشتغال جوانان گفت و گویی کوتاه با جوانان و ورزشکاران همدانی داشتیم که در ادامه می خوانیم .

 

 نبود اشتغال عامل مهاجرت جوانان روستا

 

مرتضی خرسند جوان و فعال ورزشی که در یکی از روستاهای همدان ساکن است به خبرنگار ما گفت: اصالتا اهل روستای حسین آباد عاشوری  هستم و در این روستا هیچ شغلی وجود ندارد و مردمانش فقط برداشت انگور آن هم در فصل تابستان دارند و این نبود اشتغال باعث شده است که اکثر جمعیت روستا مهاجرت کرده و به شهرهای بزرگ رفته اند و جمعیت آن از 40000نفر به کمتر از 3000 نفر کاهش یافته است.

 

وی ادامه داد: ایجاد یک کارگاه تولیدی می توانست این روستا را نجات دهد اما نه تنها اشتغال حل نشد بلکه آب شرب روستا به مشکل برخورد و با پیگیری های مکرر به استانداری همدان هم مشکل حل نشد و عنوان شد که دولت 6 میلیارد ریال  تسهیلات صرف آب شرب این روستا کرده است اما هم چنان مردم این روستا آب شرب ندارند .

 

خرسند تصریح کرد: به خاطر نبودن شغل اکثر دانش آموزان روستا ترک تحصیل کرده اند و به رستوران ها و آشپزی های همدان منتقل شده و برای مدت کوتاهی مشغول به کار می شوند اما دوباره به روستا بر می گردند در حالی که از در سهم باز مانده اند .

 

واردات در دولت یازدهم  اقتصاد را فلج کرد

 

مرتضی خرسند که شهرستان بهار را به عنوان قطب سیب زمینی کشور می داند افزود: سال گذشته با مراجعه به زمین های کشاورزی سیب زمینی کاران بهاری شاهد از بین رفتن تن  ها سیب زمینی مرغوب این شهرستان بودیم که به ناچار مجبور بودند که برای خوراک دام استفاده کنند و دلیل آن واردات بی رویه محصولات کشاورزی بود که امیدواریم در دولت دوازدهم این اتفاق نیافتد . 

 

وی با اشاره به طلاق و مشکلات اقتصادی خانواده ها تنها منشا این مشکلات را نبود اشتغال دانست و افزود: در روستای بهادر بیگ شهرستان بهار دو کارگاه تولیدی پوشاک وجود داشت که چرخ اقتصادی آن منطقه را می چرخاند اما چند روز پیش اهالی این روستا کارگاه های خود را تعطیل کردند چون خریدار وجود نداشت و واردات  پوشاک باعث شد این افراد به قشر بیکاران این شهر پیوستند .

 

جوان فعال همدانی در پایان با اشاره به دوستانی که در لیگ های برتر مشغول فعالیت بودند و به خاطر مشکلات مالی ورزش را رها کردند و هم اکنون مشغول شغل آزاد هستند گفت: اشتغال تمام زندگی جوانان را تحت تاثیر خود قرار داده است .

 

 

 پرورش قهرمان با اخلاق و خودسازی دغدغه جوانان

 

 

انسیه یغموری بانوی فعال و جوان همدانی به خبرنگار ما گفت:اهمیت  دادن به بحث حجاب و جمع کردن این بی بندو باری ها که در سطح شهر می بینیم با توجه به اینکه در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم اولین خواسته جوانان است .

 

وی ادامه داد: ایجاد شغل خوب و مناسب برای جوانان مهمترین دغدغه جوانان امروز است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود و مبارزه با فساد (مالی و اخلاقی)مسئولین که هم اکنون در تمام محافل صحبت از آن است بهتر است که برای مردم شفاف به آن پرداخته شود چرا که اعتماد را در جامعه از بین می برد .

این بانوی محجبه همدانی افزود: پشتیبان ولایت فقیه بودن و به دستورات ایشان اهمیت دادن اولویت تمام جوانان انقلابی در ایران است .

و در پایان اهمیت دادن به ورزش جوانان و پرورش قهرمان با اخلاق و  اهمیت دادن و ارزش نهادن به ورزش بانوان و تجلیل از ورزشکاران شهرستانی و رسیدن به قشر ضعیف در ورزش از دیگر مطالبات جوانان ایرانی است .

 

تصاویری از روستای عاشوری را در زیر می بینیم

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار