همراه اول
27. فروردين 1396 - 12:28   |   کد مطلب: 30911
مروری بر وعده های ورزشی دولت روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران
اندر وعده های دولت تدبیر و امید / پروژه های ورزشی بر زمین مانده
مروری بر وعده های ورزشی دولت روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران
در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد ماه حسن روحانی توانست با وعده های گرم و پرحرارت توجه بسیاری از آحاد مردم را به خود جلب کند و با آرایی باور نکردنی رئیس جمهور شود ، مردم که با ریسمان های باز نشده بیکاری و وضع نامطلوب اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند به دنبال دریچه ای روشن برای ارتقا سطح فرهنگی و اجتماعی خود بودند و به وعده های روحانی دل سپردند غافل از اینکه نه تنها وعده ها محقق نشد بلکه وضع اقتصادی نیز بدتر شد حال که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته ایم سایت خبری همدان ورزش به تناسب قشری خود به مروری بر وعده های ورزشی دولت روحانی می پردازد .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،  در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد ماه حسن روحانی توانست با وعده های گرم و پرحرارت توجه بسیاری از آحاد مردم را به خود جلب کند و با آرایی باور نکردنی رئیس جمهور شود ، مردم که با ریسمان های باز نشده بیکاری و وضع نامطلوب اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند به دنبال دریچه ای روشن برای ارتقا سطح فرهنگی و اجتماعی خود بودند و به وعده های روحانی دل سپردند غافل از اینکه نه تنها وعده ها محقق نشد بلکه وضع اقتصادی نیز بدتر شد حال که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته ایم سایت خبری همدان ورزش به تناسب قشری خود به مروری بر وعده های ورزشی دولت روحانی می پردازد .  

 

در همین ابتدا به عنوان اولین نقد همین بس است که یکی از مهمترین انتقادها به دولت، درباره عملکرد دولتمردان در حوزه ورزش و جوانان است.

 

وزارتخانه‌ای که چنان عملکردش از سوی افکارعمومی زیرسوال بود که حسن روحانی مجبور شد با همه تاکیدی که بر ثبات مدیریتی داشت، وزیرش را تغییر داده و تلاش کند به منتقدان این پیام را بدهد که صدای نقدهایشان را شنیده است. نابسامانی اوضاع و احوال ورزش ایران از یک‌سو و بی‌توجهی وزارت ورزش و جوانان به مشکلات حوزه حوانان از سوی دیگر باعث شده است تا عملا دولت یازدهم برای آسیب‌هایی که جوانان را تهدید می‌کند، برنامه مشخصی نداشته باشد و این معضل حتی با وجود وزیر، همچنان ادامه پیدا کرده است.

 

کم نیستند تحلیلگرانی که معتقدند، دولت باید به‌جای تغییر مدیریتی در این حوزه، برنامه‌های خود را در امور جوانان مورد بازنگری قرار می‌داد، نه اینکه در سال آخر کار خود، وزیری را در وزارتخانه منصوب کند که فرصت زیادی برای ایجاد تحول در حوزه جوانان ندارد. برنامه‌ریزی برای استقلال حوزه جوانان از نظر ساختار دولتی نیز پیشنهاد برخی دیگر از کارشناسان است که می‌تواند وضعیت کنونی غفلت دولت در حوزه آسیب‌های جوانان را اصلاح کند.

 

وعده هایی که راحتی و فضای کار باید در اختیار همگان قرار گیرد و این در حالیست که چندین کارخانه بزرگ کشور که قدمتی چندین ساله داشتند تعطیل شدند و چه خانواده هایی که نانی برای شب عید نداشتند و چه پدرانی که شرمنده فرزندان خود شدند  و جوان ایرانی معنی اشتغال و رفاه را به خوبی درک کرد .

 

بعضی می‌گویند ورزش باید از مدرسه شروع شود اما من معتقدم که باید از خانه شروع شود و مادرها باید مهارت بیایند که چه طور حتی به کودک دو ساله خود برنامه ورزشی دهند و در کنار نشاط بچه‌ها با آموزش درست مهارت‌ها سلامت آن‌ها را نیز تضمین کنند در تحقق این شعار می توان گفت که آری خیلی از کودکان ورزش را از خانه شروع کردند اما بسیاری از کودکان نه تنها از ورزش بازماندند بلکه بخاطر شرایط بد اقتصادی از تحصیل هم باز ماندند و حتی دیگر ورزش های مدرسه ام نمی توانند انجام دهند .

 

در وعده های ورزشی اظهار شد در صدد هستیم که ورزش به طور رایگان در اختیار همه مردم قرار گیرد و این در حالی است که نرخ افزایشی باشگاهها و نیمه تمام ماندن پروژه های ورزشی در شهر ها و روستاها نه تنها امکان ورزش گروهی را فراهم نمی کند بلکه ورزش فردی از برخی گرفته شد زمین های فوتبالی که در حاشیه شهرها و روستاها سالیان سال است که منتظر چمن مصنوعی هستند منحل شدن تیم های فوتبال محلات همگی از مشکلات جامعه ورزش هستند .

 

با رصدی رسانه ای به وعده های ورزشی دولت روحانی که در 19 بند بیان شده است می توان توجه کرد و فارغ از هر تعصبی به بررسی و وضع ورزشی کشور پرداخت با سرکشی به برخی روستاها و حاشیه شهرها با نگاهی به ستون های برافراشته پروژه های ورزشی که در حال فرسوده شدن هستند و کلنگ هایی که برزمین مانده است همه و همه نشان از اعتلای ورزش در این دولت دارد .

 

در همین خصوص نگاهی گذرا به پروژه های نیمه کاره استان همدان داریم .

 

79 پروژه نیمه تمام ملی و استانی

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه 79 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان همدان وجود دارد، اظهار می‌کند: 48 پروژه از این79  مورد پروژه‌های استانی و 31 مورد آن پروژه ملی است.

 

رسول منعم می‌افزاید: البته 10 پروژه ورزشی نیمه تمام دیگر از جمله استادیوم 5 هزار نفری ملایر در استان وجود دارد که مربوط به شرکت توسعه اماکن ورزشی است و از صفر تا 100 ساخت و تکمیل این پروژه‌ها مربوط به این شرکت است و ما دخالتی در آنها نداریم.

 

وی می‌گوید: شهرستان همدان با 9 پروژه ملی و 9 پروژه استانی، شهرستان نهاوند با 4 پروژه ملی و 8 پروژه استانی و شهرستان ملایر با 5 پروژه ملی و 5 پروژه استانی دارای بیشترین سهم از این 79 پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح استان هستند.

 

70 میلیارد تومان، اعتبار لازم برای تکمیل پروژه‌ها

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به این که متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها 50 درصد است عنوان می‌کند: برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز به 70 میلیارد تومان اعتبار است که نزدیک به 40 میلیارد تومان صرف پروژه‌های استانی و 30 میلیارد تومان صرف تکمیل پروژه‌های ملی خواهد شد.

 

منعم می‌افزاید: با توجه به کمبود اعتبارات و مشکلات مالی دولت، تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها سخت و زمان‌بر خواهد بود، هرچند دولت همه تلاش خود را برای افتتاح هرچه زودتر این پروژه‌ها به کار گرفته است.

 

وی اعتبار تخصیص یافته برای تکمیل پروژه‌های استانی را در امسال حدود 2 میلیارد تومان و اعتبار تخصیص یافته برای پروژه‌های ملی را یک میلیارد تومان ذکر می‌کند و ادامه می‌دهد: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی استان همدان 70 سانتیمتر مربع است که در صورت تکمیل 79 پروژه نیمه تمام این سرانه به 110 سانتیمتر خواهد رسید.

 

در کل می توان گفت : نه اینکه در این دولت نگاهی به ورزش نشد و افتخاراتی نداشتیم مثل تمام دوره ها افتخاراتی در میادین ورزشی و رویدادهای بزرگ ورزشی جهان داشتیم اما ضعف های وزارتخانه ای و غیره در این حوزه به قدری بود که جوانان را مایوس کرد و کارنامه درخشانی برجای نگذاشت و حال که زمان دفاع از عملکرد ریاست جمهوری است بعید است که کابینه تدبیر و امید دفاعیات قابل قبولی در این حوزه بتواند ارائه دهد .

 

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار