همراه اول
11. آبان 1395 - 9:43   |   کد مطلب: 28820
خزان برگهای ورزش ایران در عصر مدبران / فصل ورزش مدارس کشور، چشم انتظار بارش های مدبرانه رئیس جمهور
سایت خبری همدان ورزشی با حضور در مدارس مختلف استان همدان با تنی چند از دانش آموزان همدانی به گفت و گو پرداخت.

به گزارش همدان ورزش؛ به دنبال برخی از مشکلات دانش آموزان همدانی با حضور در برخی از مدارس سطح شهر از نزدیک با مشکلات آن ها آشنا شدیم.

 

کیمیا نگینی دانش آموز مدرسه پروین که در مقطع چهارم تحصیل می کند به خبرنگار ما گفت: متولد 1377 هستم و در رشته تجربی تحصیل می کنم از سن 7 سالگی رشته ورزشی پینگ پنگ را انتخاب کرده ام و در این رشته مشغول فعالیت هستم .

 

 

 

وی ادامه داد: ورزش در کنار تحصیل قطعا برای تمام دانش آموزان مفید است و محصل هایی که ورزشکار هستند به لحاظ بدنی و شادی و شور از بقیه متمایز هستند .

 

دانش آموز همدانی عنوان کرد؛رشته تنیس شادابی بیشتری نسبت به سایر رشته های ورزشی دارد و فرد احساس بهتری می کند.

 

نگینی با اشاره به کسب مقام های مختلف کشوری و استانی گفت: کسب مقام ها خوشحالی زیادی را به همراه دارد اما یک دانش آموز ورزشکار باید سختی های این راه را تحمل کند چون در یک روز ممکن است 7 الی 8 ساعت فعالیت ورزشی در سالن داشته باشد و برای رسیدن به درس هایش مجبور باشد وقت بیشتری را بگذارد .

 

 

وی در خصوص زنگ ورزش درمقاطع تحصیلی اش بیان داشت: در برخی از مدارس به زنگ ورزش اهمیت می دهند اما در حال حاضر شاهد بی توجهی و سرگرم شدن دبیران ورزشی با کارهایی به جز ورزش در آن زنگ مواجه هستیم .

 

 

نازنین بهروزی مقدم دانش آموز کوشا و فعال مدرسه غیر انتفاعی علمی در همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از سن 11 سالگی در رشته تنیس روی میز فعالیت دارم و چند هفته پیش در مسابقات  تيمي که در اراک برگزار شد جزء پنج تيم برتركشورشدیم  .

 

وی ادامه داد: رشته تنیس روی میز بازی توپ و تور است و برای کسانی که دوست دارند فعالیت بدنی خوبی داشته باشند این رشته را پیشنهاد می کنم .

 

بهروزی مقدم بیان داشت: زنگ ورزش در مدرسه ما امسال خیلی خوب است و مربی ورزش ما بنا بر علاقه دانش آموزان و استعداد آنها در رشته های مختلف آموزش می دهد و می توان گفت که از زنگ های ورزش صدر درصد استفاده را می بریم .

 

دانش آموزهمدانی اظهارداشت: در حال حاضر سه روز در هفته به سالن تنیس اداره تربیت بدنی همدان برای آموزش می روم و مربی خوب زهره  ابوطالبیان آموزش ها را می دهند که در همین جا از تلاش های این مربی ارزشی کمال تشکر را دارم .

 

وی در پایان گفت: هيئت تنيس روي ميزاستعداديابي در مقاطع سنی خردسالان و نونهالان دارد که  درزمانهاي خاص و در تمام  سنین و مدارس اطلاع رسانی شده است .

اما علی عسگری اسکی باز همدانی نوجوان خوش آتیه دیگر مخاطب خبرنگار همدان ورزش بود.

وی که متولد 1378 در همدان است و هم اکنون نیز همانند هم سن و سال های خود مشغول گذارندن دوران تحصیلی در رشته فنی و حرفه ای هنرستان دیباج است.

علی تنها به درس خواندن بسنده نکرده است، و ورزش اسکی را به طور حرفه ای دنبال کرده است .

وی اصلی ترین مشوق خود را پدرش دانست و گفت: تمام پیشرفت هایی را که در این رشته داشته ام مدیون زحمات خانواده و به خصوص پدرم هستم .

این ورزشکارهمدانی تصریح کرد: باتوجه به اینکه در رشته ژیمناستیک نیز فعالیت می کنم تا کنون با راهنمایی های پدرم به هیچ مشکلی برخورد نکرده ام.

علی عسگری افزود: یکی دیگر از دلایل موفقیت بنده در این رشته پشتکاری بوده است که هیچ گاه از آن کوتاه نیامده ام.

وی افزود: در ورزش اسکی حرف اول را پشتکار می زند و اگر با اولین زمین خوردن از انجام آن نا امید شوید دیگر ادامه آن برای شما قطعا سخت و دشوار خواهد بود.

علی عسگری در پایان بیان داشت : روی آوردن به ورزش اسکی به دلیل ترکیب با ورزش کوهنوردی، در کنار تخلیه هیجانات قطعا می تواند استقامت و فروتنی را هم زمان به فرد آموزش دهد.

 

کیانا احمدی بانوی سوارکار همدانی مخاطب دیگر ورزشی به خبرنگار ما گفت: متولد 1380 در همدان هستم و از سن 8 سالگی سوارکاری را آغاز کردم و تمرینات زیادی دارم .

وی ادامه داد:مقام مختلف کشوری و استانی در رده های مختلف کسب کرده ام و به هم سن و سال های خودم که سوارکاری را دوست دارند توصیه میکنم که باید از قوای جسمانی قوی برخوردار باشند و حتما بدنسازی کار کرده باشند

احمدی در خصوص ورزش در مدارس گفت: رشته ورزشی من قطعا در مدارس وجود ندارد اما زنگ های ورزش تمرین های خوب استقامتی و ....آموزش می بینیم. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار