همراه اول
20. شهريور 1395 - 8:38   |   کد مطلب: 28211
هجوم گوریل ها به صنعت ورزش کشور/ تبدیل باشگاه های بدنسازی ایران به آزمایشگاه های حیوانی غرب
یکی از مدرسان فدراسیون بدنسازی کشور با اشاره به مصرف بی رویه ی آمپول های گوریل در باشگاه های بدنسازی گفت: متاسفانه مصارف این آمپول ها تنها برای حیوانات می باشد، که امروزه شاهد مصرف آنها توسط ورزشکاران در سراسر کشور هستیم.

به گزارش همدان ورزش؛ افزایش و شیوع هورمون ها و مکمل های ورزشی غیر مجاز در قالب پودر و آمپول و مخصوصا مصرف آمپول های تزریقی به نام های تجاری اسب ، گرگدن و گوریل ما را بر آن داشت تا با چنی تن از کارشناسان و مصرف کنندگان این داروها گفت گوهایی داشته باشیم .

 

 

مرتضی قدرتی مولف چندین کتب ورزشی در زمینه بدنسازی و مدرس فدراسیون در این خصوص  به خبرنگار همدان ورزش گفت؛ مکمل های غذایی متفاوت هستند و بعنوان یک رژیم تکمیلی برای ورزشکاران خبره استفاده می شوند و داستان آن کاملا متفاوت است .

 

 

وی ادامه داد: داروها با جنبه درمان و برای بازتوانی در دوره نقاهت استفاده می شوند و داروهای هورمونی تنها برای مواردی که پزشکان تشخیص دهند قابل استفاده هستند .

 

 

قدرتی بیان داشت: یک پزشک می تواند تشخصی دهد یک دارو فواید آن بر مضراتش برای فرد غلبه می کند یا نه ؟

 

 

کارشناس همدانی اظهارداشت: هر ماده ای خارجی که غیر کارشناسانه  زیاد به بدن وارد شود نقش سم را دارد و بخصصوص مواردی که بدن میتواند آن مواد را تولید کند و نیاز ندارد که مواد  وارد بدن شوند.

 

دوپینگ برای ورزشکاران یک ضد ارزش است

 

قدرتی افزود: بعضی از داروها هستند که فدراسیون پزشکی ورزشی ایران که تابع سازمان wada فعالیت می کند که یک تشکیل ورزش المپیک است  و داروهای ممنوعه را معرفی می کند مثل داروهای متابولیکی مخدر ، هورمونی ،  داروهای  مدرو داروهایی که هیجان ایجاد می کنند مثل محرک ها (  ورزشکارانی که از این مواد استفاه کنند ضد ارزش و دوپینگ کلن یک ضد برای ورزشکاران به حساب می آید)

 

 

مدرس فدراسیون بدنسازی گفت: این داروها فقط مختص انسان نیست و برای  حیوانات  نیز استفاده می شود . داروهای استروئیدی بیشتر مطرح هستند و به عنوان هورمون های رشد استفاده می شوند و رشد فیزیکی ایجاد می کنند و سلول را بیش از اندازه بزرگ می کنند و سلول از سایز طبیعی خوش بزرگتر شده و بافت سرطانی ایجاد می شود .

 

 

قدرتی تصریح کرد: هورمون ها در شکل انسانی خودش باعث سرطان شده و به طور طبیعی خانمها و آقایان بالای 40 سال افراد مستعد سرطان می شوند و این داروها نه تنها کمک نمی کند بلکه ممکن است عامل سرطان باشد و باعث بلوغ زود رس می شود و در واقع رشد استخوانی در فرد بسته می شود و رشد طولی متوقف شده  و تعادل فرد به هم می ریزد .

 

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هورمون ها در تمام رشته ها شیوع دارد گفت: حتی در رشته شطرنج هم شاهد استفاده داروها بوده ایم که ورزشکار برای تمرکز بیشتر از دارو استفاده کرده است.  

 

 

داروهای هورمونی بیشتر چون حجم می دهند در کارهای قدرتی استفاده می شوند یکی دیگر از علایم این داروها جنون جوانی است

 

مدرس فدراسیون بدنسازی در همدان گفت: برای استفاده از این داروها که بخواهند استفاده شوند باید کمیسیون پزشکی تشکیل شود.

 

وی ادامه داد: اما توصیه این داروها توسط پزشکان غیر متخصص جای سوال دارد ؟ چه برسد به باشگاههای زیر زمینی که تخصص غدد نداردو در فضاهای ورزشی شیوع پیدا کرده است . در کل ایران و به وفور هم یافت می شود در رشته ای کشتی دو میدانی رشته های پرتابی و ......دیده شده است.

 

قدرتی بیان داشت: اما چیزی که آزار دهنده است تجویز توسط افراد غیر متخصص است و این فرهنگ به عنوان یک روش اشتباه به جامعه تزریق شده است .

 

مولف چندین کتب ورزشی اظهار کرد: اگر به صورت تخصصی بخواهیم نگاه کنیم از دیگر موارد این داروها این است که انواع مختلفی از آن بصورت غیر مجاز و از طریق بازار سیاه وارد کشور می شود و توسط لنج حمل می شود و در کشورهای تولید می شود که فاکتورهای استاندارد را ندارند و حتی من فیلم هایی دیدم که داخل خود ایران و در زیر زمین هایی تولید می کنند و کاملا غیر استاندارد هستند و حتی استاندارد هم باشند شرایط حمل دارند که اصلا رعایت نمی شوند .

 

قدرتی افزود؛ یک مربی ورزشی وظیفه اش تجویز برنامه و نظارت بر فعالیت های ورزشکار است و یک مربی ورزشی حق تجویز برنامه غذایی ندارد چون کارشناس تغذیه نیست .

 

برای استفاده از مکمل ها فرد حتما باید پزشک باشد

 

مدیر موسسه ورزشی علوم افزا در همدان گفت: در حال حاضردر باشگاهها شاهد حضور فرد غیر متخصص و تجویز دارو و تزریق آن در باشگاه هستیم  و حتی مکمل های ورزشی گاها برای ورزشکاران خبره است باید توسط یک فرد متخصص باشد و نه مربی باشگاه تجویز کند .

 

مرتضی قدرتی افزود: بالای 95 درصد مکمل های غذایی که وارد ایران می شود تقلبی هستند و از طرق غیر استاندارد وار د ایران می شوند .

 

مربی همدانی اظهار داشت: تنها مکمل هایی که با گواهی های بهداشت وارد می شوند آن هایی است که در داروخانه ها و البته نه تمام داروخانه و با مارک معتبر قابل استفاده است.

 

وی گفت: بعضی مکمل های غذایی دارای کورتون هستند و سودجویان و شرکت های تجاری منفعت طلب برای  فروش بیشتر محصولات خود از کورتون در آن ها استفاده می کنند تا بدن در مدت کوتاه حجیم شود.

 

قدرتی بیان داشت: وارد شدن داروهای نوظهور در ورزش که این داروهها بخاطر درمان بیماری های خاص تولید شدند و در مرحله تحقیقات  حیوانی هستند مشکل جدی برای ورزشکاران است .

 

گفتنی است: نکته جالب اینکه با پایین ترین قیمت داروها وارد ایران شده و برای بیماران عضلانی آن هم 13 درصد از آن ها تحت نظارت ویژه استفاده می شوند در صورتی که در فضاهای ورزشی به وفورخرید و فروش می شوند و باندهای مافیایی پشت این ماجرا هستند که به این اندازه شیوع دارد.

 

شکوفایی سلول های سرطانی کمترین تاثیر این داروها و هورمون ها است

 

مدیر موسسه ورزشی دانش افزا در همدان بیان کرد: داروهای نوظهور در معرض تحقیقات حیوانی است و در ایران به وفور یافت می شود . یکی دیگر از داروها انسولین است و خطر ابتلا به دیابت را افزایش می هد و کسانی که انسولین مصرف می کنند برای این که اشتهای آن ها بالا رود و بدن جذب قند بیشتری داشته باشد اما اکثر این افراد به کما می روند در اثر افت قند

 

 

آمپول های گوریل متقاضی بیشتری نسبت به سار آمپول ها دارند

 

حمید آذر کارشناس بدنسازی در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش اظهارداشت: در سالهای اخیر شاهد رشد روز افزون هورمون های رشد و داروها در بین ورزشکاران بوده ایم که تنها علت آن مدت زمان کوتاه تاثیر این داروها است چرا که ورزشکار به جای اینکه مدت ها حرکات ورزشی انجام دهد در مدت زمان کوتاهی با تزریق آمپول ها و خوردن پودرها نتیجه دلخواه خود را می گیرد غافل از این که مضرات آن ها بعد ها خود را نشان می دهد .

 

 این مربی باتجربه همدانی ادامه داد: آمپول های اسب گرگدن و گوریل در حال حاضر استفاده می شوند و هورمون گوریل نسبت به بقیه بیشتر استفاده می شود و این ها در حالیست که اصلا نمونه انسانی ندارند و فقط به علت این که بدن را خشک می کنند و شش تکه کردن عضلات را انجام می دهنداستفاده می شوند .

 

 

آذر با اشاره به اینکه استفاده از این مواد هر کدام برنامه خاص خود را دارد گفت: این آمپول ها معمولا هورمون آن حیوان نیستند و فقط برای نام تجاری و مثلا اینکه گرگدن حیوان پرقدرتی است از تصاویر آن ها بر روی آمپول ها استفاده می کنند .

 

 

مربی همدانی بیان داشت: هورمون های گرکدن و اسب از همه پرطرفدارتر هستند و بیشتر حجم می دهند ، که گاها در باشگاهها و 4 تا 5 گرم را در هفته تزریق می کنند.

 

 

آذر تصریح کرد: مصرف آمپول ها همراه با تمرینات سنگین و مکمل های نیروزا است و قدرت فرد را چندین برابر می کند . در وهله اول باعث مشکلات گوارشی و اختلال در گوارش و مهم تر از همه  چون آب بدن گرفته می شود بزرگترین آسیب را به کلیه ها می زند. فردی که از این مواد استفاده می کند رنگ صورت او بسیار تیره می شود و همیشه احساس خستگی می کنند و مشکلات عصبی پیدا می کنند .

 

 

وی تصریح کرد:  نیازی به این داروها نیست و یک جوان باید ماهانه بیش از یک میلین صرف فعالیت های ورزشی خود کند . و گاهی رقم به 10 تا 12 میلیون می رسد .

 

دنیای علمی امروز این را می گوید که برای فعالیت های وورزشی باید پیش یک متخصص رود

 

مدیر موسسه ورزشی دانش افزا در پایان گفت: تعجب می کنم از افرادی که برای یک سرماخوردگی کوچک به متخص ترین پزشک مراجعه می کنند و در حالیکه وقتی سالم هستند به راحتی بدن خود را به مخاطره می اندازند . بنده با وجود اینکه مولف چندین کتاب هستم اما باز  در نوشتن و تجویز تردید دارم .

 

 

قدرتی تاکید کرد: آمپول هایی که در باشگاهها ی  استفاده می شوند واقعا هورمون های حیوانات نیستند و برای سود جویی تجاری بیشتر استفاده می شوند . و شکل هایی که بر روی این امپول ها وجود دارد چون مثلا اسب توان زیادی دارد روی ان قرار داده اند . 

 

 

گاهی اوقات داروها نقش مکمل دارند در مواردی که فقر غذایی دارد و گاهی داروها می توانند نقش سم ر ا داشته باشد.

 

انتهای پیام/

 

تصاویر تکمیلی: 
هجوم گوریل ها به صنعت ورزش کشور/ تبدیل باشگاه های بدنسازی ایران به آزمایشگاه های حیوانی غرب
هجوم گوریل ها به صنعت ورزش کشور/ تبدیل باشگاه های بدنسازی ایران به آزمایشگاه های حیوانی غرب
هجوم گوریل ها به صنعت ورزش کشور/ تبدیل باشگاه های بدنسازی ایران به آزمایشگاه های حیوانی غرب
هجوم گوریل ها به صنعت ورزش کشور/ تبدیل باشگاه های بدنسازی ایران به آزمایشگاه های حیوانی غرب
هجوم گوریل ها به صنعت ورزش کشور/ تبدیل باشگاه های بدنسازی ایران به آزمایشگاه های حیوانی غرب
هجوم گوریل ها به صنعت ورزش کشور/ تبدیل باشگاه های بدنسازی ایران به آزمایشگاه های حیوانی غرب

دیدگاه شما

آخرین اخبار