همراه اول
3. شهريور 1395 - 6:51   |   کد مطلب: 28093
محمود بیات کوهنورد با تجربه همدانی با کمک به همراهان خود در اورست کوچک از صعود سرعتی بازماند .

 

 

به گزارش همدان ورزش؛ کازبک  نام کوهی است در شمال شرق گرجستان و در نزدیکی مرز روسیه واقع شده و ارتفاع آن ۵۰۴۷ متر است. درجهٔ سختی قلهٔ این کوه با درجهٔ سختی قله‌های رشته‌کوه هیمالیا برابری می‌کند و به نام اورست کوچک مشهور است. نام گرجي اين قله ميكنواري به معني "كوه يخ" می باشد.

 

 

 "اورست كوچك" نامي است كه به كازبك اطلاق شده است. قله مخروطی و منفرد کازبک (Kazbegi) از رشته‌کوه‌های منطقه قفقاز و در مرز میان کشور گرجستان  و روسیه واقع شده است.

 

 

محمود بیات کوهنورد پر تلاش همدانی که تجربه  صعود اکثر کوه های ایران را دارد در این صعود همراه کوهنوردان همدانی بوده است .

 

 

این کوهنورد همدانی درباره صعود به خبرنگار ما گفت : با توجه به اینکه بهترين زمان صعود برای کازبک نیمه دوم تابستان است برنامه صعود  در اواخر مردادماه استارت خورد .

 

 

بیات با توجه به اینکه قرار بود صعود سرعتی داشته باشیم اما  به دلیل قرار گرفتن این منطقه در میان دو دریاچه مهم جهان (سیاه و خزر ) به باد و کولاک شدید و خرابی هوای پیش بینی نشده از صعود سرعتی بازماندیم . 

 

 

وی با اشاره به اینکه برنامه صعود را انجام داده بود گفت : بعد از رسیدن به نزدیکی های قله به علت   نامناسب بودن هوا و برگشت از پناهگاه برای یاری رساندن به بقیه گروه و اجازه ندادن سرپرست از برنامه  سرعتی باز ماندم  .

 

 

بیات  با اشاره به اینکه بازهم از زمان معمولی کمتر صعود شد اظهار داشت :   پس از رسیدن به پناهگاه میتوری کوله خود را داخل پناهگاه گذاشتم  و سپس برگشتم  تا در یخچال گرگتی به دوستانی که تجربه کمتری در یخ داشنتد کمک کنم .

 

 

برای دیدن فیلم صعود بر روی لینک زیر کلیک کنید

http://hw15.asset.aparat.com/aparat-video/a_4c740fgg4fhj63l603339cf9de7d...

دیدگاه شما

آخرین اخبار