همراه اول
3. آذر 1395 - 12:17   |   کد مطلب: 29096
 اوقاف ورزشی اصلی ترین نیاز جامعه ورزش کشور / احساس جای خالی وقف کنندگان نشاط روحی در امر ورزش
به کسی نمی توان اجبار کرد که در چه زمینه ای وقف کند اما واقفان باید نیازهای جامعه را در نظر بگیرند و در این راستا عمل کنند .

به گزارش همدان ورزش به دنبال هفته وقف و موقوفات استان همدان بر آن شدیم تا بررسی اجمالی از پروژه‌های وقفی استان داشته باشیم در این خصوص با مسئول اماکن ورزشی استان همدان با گفتگو نشستیم .

 

 

حسن دارششدر به خبرنگار ما گفت در حوزه ورزشی در استان تا جایی که ما اطلاع داریم موقوفاتی برای ورزش نداشته ایم و اگر بوده اند در حد ناچیزی بوده اند ، فقط در شهرستان بهار یک سوله ورزشی داشتیم که با کمک خود مردم آن شهرستان با هزینه 180 میلیون تومان به اتمام رسید و سالن ورزشی احداث شد .

 

وی ادامه داد: با همکاری امام جماعت روستا ی پرلوک سالن ورزشی با هزینه خود مردم آن شهرستان پرداخت شد و پروژه نیمه کاره تکمیل شد و در حال حاضر قابل استفاده است .

 

دارششدر با اشاره به سالن های ورزشی اظهارداشت: همان قدر که یک مدرسه و مسجد می تواند در خودسازی جوانان تاثیر داشته باشد در جامعه کنونی سالن ورزشی و تجهیزات ورزشی می تواند به کمک جوانان بیاید و خیلی از آنها را از بیکاری و با پر کردن اوقات فراغت شان یاری رساند و ما از واقفین و مردم  تقاضا داریم به ورزش جوانان و نیازهای جامعه توجه داشته باشند .

 

 

موقوفات با توجه به نیازهای جامعه باید باشد

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان  در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش گفت: در سطح استان همدان  در منطقه حصار امام یک زمین موقوفی داشتیم  و تکمیل شد و در حال حاضر ورزشکاران اوقات فراغت خود را آن جا می گذرانند.

 

حجت الاسلام علی حسینی ادامه داد: وقف برای صاحبان آن واقعا ماندگار است و ما ممکن است که در یک روز صدقه پرداخت کنیم اما وقف می توان گفت همیشه جاری و نیکوکاری دائم و پایدار است .

 

 

وی با اشاره به اینکه اکثر موقوفات ما مدرسه است گفت: به کسی نمی توان اجبار کرد که  در چه زمینه ای وقف کند اما واقفان باید نیازهای جامعه را در نظر بگیرند و در این راستا عمل کنند .

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه همدان بیان کرد: همان طور که مدرسه و ....... می توانند در بهبود شرایط اجتماعی جامعه تاثیر گذار باشند اماکن ورزشی نیز می توانند برای جوانان موثر باشند .

 

 

وی علت کم موقوفات در زمینه ورزش را در این دانست که در حوزه ورزش به علت اینکه  دولت هم در احداث سالن های ورزشی و اماکن دخالت دارد مردم کمتر به حوزه ورزش روی می آورند و سعی ما بر این است که جامعه را از نیازهای آن آگاه کنیم .

 

 

مشارکت مردم  در تکمیل زمین های وقفی باید بالا باشد

 

 

فاطمه ترابی یکی از واقفین استان همدان که زمینی را  بریا دار القرآن اهدا کرده است به خبرنگار ما گفت: با این عمل سعی کردم که مردم بیشتر به وقف روی آورند و وقتی دیدم که در شهری که بودم دارالقرآن نیست و مردم و جوانان نیاز به مکانی برای تمرین و یادگیری دارند این تصمیم را گرفتم .

 

 

وی در خصوص موقوفات گفت : کسانی که زمین اهدا می کنند انتظار می رود که حتی اگر بودجه ای برای ساخت آن زمینه اختصاص نیابد مردم آن شهر خود کمک کنند و مکان را تکمیل کنند .

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار